Heerlijke salade met bloemkool (SNP en BP)


2-3 personen

30' (incl. kooktijd)

Ingrediënten:

1 bloemkool

Handvol sla per persoon

Handvol rucola per persoon

Handvol spinazie per persoon

4 kerstomaatjes per persoon

2 eieren per persoon

Scheut ongezoete notenmelk (amandelmelk, havermelk, ...)

Scheut olijfolie


Kruiden en toppings:

Paprikapoeder

Peper

Zout

(Nootmuskaat)

Oregano Basilicum

Enkel SNP: geroosterde pijnboompitten


Recept

  1. Kuis en snij de bloemkool grof, kook gedurende ongeveer 10 min. Giet af en laat goed uitlekken.

  2. Dresseer je bord met de sla, rucola en spinazie. Halveer de kerstomaatjes en leg ze op je bord.

  3. Pureer of blend de bloemkool samen met een scheutje ongezoete notenmelk en een scheut olijfolie. Kruid met peper en zout, eventueel wat nootmuskaat.

  4. Bak de eitjes in een kleine hoeveelheid olijfolie.

  5. Werk je bord af met de bloemkoolpuree/mousse en leg er je eitjes op.

  6. Afkruiden met peper, zout, paprikapoeder (superlekker erbij!), oregano en basilicum.


Smullen maar!


Variant op een gerecht uit Keto in 15 min - Mediterraan van Julie's Lifestyle.